Sezon narciarski 2018/2019 - kiedy i jak się do niego przygotować?

Już wkrótce całymi rodzinami wrócimy na stoki narciarskie, a nowy sezon zostanie otwarty. I choć zostało jeszcze kilka tygodni, to warto już dziś rozpocząć przygotowania do tego wydarzenia. Dlaczego teraz? I jak się przygotować? Na te wszystkie pytania znajdziesz odpowiedzi w poniższym artykule. Przeczytaj i bądź gotów na pierwszy wypad na narty lub snowboard.

Sezon narciarski 2018/2019 - kiedy i jak się do niego przygotować?

Z pewnością dla niektórych z Was problemem może być koszt zdobycia wszystkich koniecznych akcesoriów. Dobra wiadomość jest taka, że właśnie teraz niektóre sklepy organizują przeceny - poszukaj więc, gdzie obecnie jest wyprzedaż butów narciarskich, kasków, nart i innych sprzętów. To pomoże Ci kupić wszystko i cieszyć sportem.


Zadbaj o kondycję

Zanim pobiegniesz kupić sprzęt narciarski - buty, kask, kijki, rękawice, gogle i kombinezon, zadbaj o swoją kondycję, wzmocnij mięśnie całego ciała i rozluźnij ścięgna, aby były elastyczne i sprawne. Istnieje kilka dyscyplin sportowych, które doskonale wpłyną na organizm narciarza.

Basen

Pływanie ma doskonały wpływ na cały organizm człowieka - poprawia ogólną wydolność, wzmacnia siłę mięśni, uelastycznia ciało, zwiększa pojemność oddechową, dotlenia i poprawia krążenie.

Kiedy wyruszysz na narty, właśnie te właściwości będą Ci potrzebne, a więc pływaj regularnie i nie obawiaj się wysiłku. Tym bardziej, że na basenie trudno o kontuzję.

Bieganie

Czego będziesz potrzebował wyruszając na stok? Oczywiście - silnych, wytrzymałych nóg. A więc codziennie rano uprawiaj jogging niezależnie od pogody. Biegaj przynajmniej pół godziny dziennie, a szybko zauważysz, że Twoje nogi stały się lepiej umięśnione, silniejsze i wytrzymalsze. Poza tym uelastycznią się mięśnie znajdujące się po wewnętrznej stronie ud, a to bardzo ważne w czasie zjazdów narciarskich.

Rower

Jazda na rowerze, podobnie jak jogging, wzmocni mięśnie Twoich nóg i podniesie ogólną kondycję. Jeśli więc chcesz przygotować się do sezonu, zostaw auto w garażu i jedź do pracy na jednośladzie.

Jazda na rolkach

Choć pogoda nie sprzyja, wybierz się na rolki - jazda na nich pięknie rzeźbi mięśnie nóg, pośladków i grzbietu oraz poprawia koordynację ruchową i równowagę. To ciężka praca dla całego organizmu, ale z pewnością się opłaci.

Fitness

Co jeszcze potrzebne jest w czasie zjazdów? Elastyczność całego ciała to podstawa. Nie możesz skupić się wyłącznie na nogach - fitness wzmocni mięśnie Twojego kręgosłupa, pleców, brzucha i karku.

Zajęcia z fitness są efektywne, a ryzyko doznania kontuzji - bardzo niskie.

Kiedy zacząć ćwiczyć?

Najlepiej dbać o swoje ciało i kondycję przez cały rok, ale oczywiście nie każdy z nas jest zapalonym sportowcem. Co zrobić, jeśli marzysz o narciarskich szaleństwach, ale o wiele bardziej cenisz sobie leniwe popołudnie na fotelu?

Zacznij powoli i odpowiednio wcześnie. Najpierw zdecyduj się na dyscyplinę, która sprawia Ci największą przyjemność (np. pływanie), potem stopniowo dołącz do niej kolejne - rower, rolki, fitness. Kiedy już Twój organizm przyzwyczai się do wysiłku, będzie Ci on sprawiał coraz większą przyjemność.

Najważniejsza zasada brzmi - nie poddawaj się lenistwu i nie szukaj wymówek.

Zbilansowana dieta

Wraz z ćwiczeniami wprowadź zmiany do swojej diety. Zrezygnuj ze słonych przekąsek, ciastek i tłustego mięsa. Jedz dużo owoców, warzyw surowych i gotowanych na parze, pełnowartościowych kasz i chudego mięsa.

Aby utrzymać formę, nie potrzebujesz ogromnych ilości tłuszczu, cukrów i tuczących węglowodanów. Zamień je na białko, witaminy i łatwo przyswajalne związki mineralne.

Dzięki błonnikowi z warzyw i owoców będziesz czuł się syty przez długi czas, a chude mięso dostarczy Twoim mięśniom optymalnej ilości białka.

Pamiętaj także o tym, że Twoje posiłki powinny być regularne. Jeśli koniecznie musisz podjadać między nimi, wybierz bakalie i orzechy. Dbaj także o odpowiednią ilość płynów - pij wodę niegazowaną, gorzką herbatę, soki owocowe i warzywne. Zrezygnuj z alkoholu.


Zadbaj o sprzęt narciarski

Żaden narciarz nie pokona stoku bez odpowiedniego sprzętu. Na kilka tygodni przed rozpoczęciem sezonu wyjmij z szafy torby czy plecaki ze sprzętem i dokładnie go obejrzyj. Jeśli czegoś brakuje, będziesz miał czas aby to uzupełnić.

Twój pierwszy sezon

Początkujący narciarze zwykle nie wiedzą co powinni kupić, a na co szkoda pieniędzy. Absolutnie niezbędny sprzęt to:

Twój kolejny sezon

Jeśli to Twój kolejny sezon, to z pewnością wiesz co robić. Pewne rzeczy warto jednak przypomnieć. Odwiedź sklep narciarski i uzupełnij wszystkie braki. Jeśli niczego Ci nie brakuje, sprawdź stan techniczny swoich sprzętów - pęknięty kask lub gogle należy wymienić, narty nasmarować, rękawice, kurtki i ochraniacze wyprać.

Uzbrojony w silne, sprężyste i wytrzymałe ciało oraz wspaniałe sprzęty wysokiej jakości - możesz ruszać na spotkanie z przygodą. Dbaj o siebie przez cały sezon, a przeżyjesz go bez przykrych niespodzianek.

18.122018
StarSport